کنکور و پایگاه کنکور و کنکورچی و مشاوره کنکور و کارنامه نفرات برتر کنکور و مصاحبه با نفرات برتر کنکور و فیلم های آموزشی کنکور

روش‌های مطالعه‌ی مبحث ژنتیک جمعیت درس زیست‌شناسی

روش‌های مطالعه‌ی مبحث ژنتیک جمعیت درس زیست‌شناسی

konkurchi163.png (430×290)

لمیرا خاتم ساز

این مبحث بسیار دارای نکات ریز و پنهان است و کلید دستیابی به این نکات حل تست و تمرین بسیار زیاد است لذا پیشنهاد من بعد از مطالعه دقیق و خط به خط کتاب درسی ،حل تمرین هایی به صورت تشریحی و بعد از آن حل تست های زیاد است .این مبحث کاملا مفهومی است و با حفظ کردن کمکی به افزایش درصد نمی شود.خلاصه نویسی بسیار کمک کننده است.

الهام احدی

توصیه می شود دانش اموز بعد از مطالعه کامل کتاب درسی و با طرح سوال های تشریحی از خود، مسلط شده و با مطالعه شکل های کتاب درسی و بررسی جزییات ان مطالعه خود را کامل کند و سبس با تست زدن به تسلط برسد و از تست های کنکور های سراسری سال های گذشته شروع کند و با تهیه لیستی از نکات ،کار خود را تا مرور بعدی به اتمام برساند.

الهام رودی

مطالعه جامع و دقیق کتاب درسی و توجه دقیق به شکل ها و نمودارها ( در این بخش در مبحث دگرگونی جمعیت ها توسط انتخاب طبیعی اهمیت بسیار بالایی دارد) و سپس مطالعه تستی در زمان معین و سپس بررسی نکات تستی پیشنهاد می شود.

امیر قرباندوست

برای مطالعه این فصل توصیه می‌شود ابتدا مفاهیم پایه ای را از کتاب یاد گرفته و سپس با استفاده از کتب کمک آموزشی به تثبیت و تسلط مبحث دست پیدا کنند.

امیره شریعتمدار

این فصل شامل حدود ۲۱۸ سوال است که در فاصله دو هفته تا آزمون ۸ دی در مدت ۱۰ روز اگر روزی ۲۲ سوال حل شود تمام سوالات فصل مطالعه می‌شود ودر روزهای باقی مانده به مرور و بررسی سوالات نشانه دار شده می‌پردازد .برای یاد گیری بهتر وکامل تر فصل ، بهترین کار مرور و وخلاصه نویسی کامل فصل‌های مربوطه از زیست سال سوم دبیرستان می باشد و حتما در بازه‌های مرور خلاصه نویسی ها را با توجه به فرار بودن مطالب باز خوانی شود.

پانیذ رسولی

فصل ژنتیک جمعیت کتاب زیست پیش همگامان ۴ بخش دارد. پس از مطالعه بخش اول در کتاب درسی ، ۵۰ تست از ۱۵۰ تست بخش اول را حل کنید. سوالاتی را که اشتباه پاسخ دادید را یادداشت کنید. روز بعد مرور کوتاهی از کتاب درسی داشته باشید و ۵۰ تست دیگر را حل کنید. هر بخش را با این شیوه تمام کنید. پس از اتمام همه تست ها سعی کنید بدون مرور از روی کتاب تست هایی که اشتباه پاسخ دادید را دوباره حل کنید.

پروین اورک

دانش آموز ابتدا کتاب درسی را خوب مطالعه کرده و بعد از آن خلاصه نویسی های ابتدایی هر مبحث کتاب آبی کانون را خواند و سپس تست ها را کا ر می کند

پژمان تاج میری

بهترین روش ،عمقی خواندن کتاب مربوطه می باشد. تست ها را با دقت حل نموده و نکات مهم و کاربردی آنها را در کتاب خودآموز یادداشت کنند. بهتر است ابتدا تست های ادوار گذشته را حل نموده و در صورت داشتن وقت تست های تالیفی را نیز می توانند حل کنند. حتما بعد از زدن تست ها به پاسخ های تسریحی مراجعه کرده و مطالب آن‌را بخوانند تا ماندگاری این مطالب در ذهن آنها بیش‌تر باشد.

برای مشاهده بقیه به ادامه مطلب رجوع فرمایید…

حمید رمن

برای مطالعه مبحث ژنتیک جمعیت:
پیشنهاد می شود دانش آموز اول نکات مربوط به مبحث زنتیک پایه را خوب مطالعه نماید سپس وارد مطالعه در قسمت ژنتیک جمعیت شود

راهله علیرضاپور

نحوه مطالعه درس دانش اموز متن کتاب درسی را در ابتدای کار به صورت روزنامه وار مطالعه کند تا با کلیات موضوع و مبحث اشنا شود .و بعد مطالعه جزئی تر و با دقت بیشتر به نکات مطرح شده به صورت پارگراف به پارگراف صورت گیرد در ادامه پس از اتمام قسمت تعیین شده از روی کتاب درسی قسمت برگزیده نکات مهم درسی از کتاب ابی را مطالعه و به صورت رندم تست های هربخش را برای درک بهتر و تسلط به مفاهیم بر اساس تحلیل گزینه ها را انجام دهند. دانش اموز باید دقت داشته باشدسوالاتی که در پاسخگویی به انها دچار مشکل می شود و یا چندان اشنا نیست را حتما به متن کتاب درسی مراجعه کند سپس در چند بازه تست گذاری جدا به تسلط کافی رسیده و مرور مطلب را کامل کند

رقیه سلیمانی

بهتر است دانش آموز موقعی که با مسئله ای در مورد مبحث ژن و یا بیماریهای مربوط به آن ژن کار می کند تنها به نام بیماری اکتفا نکند بلکه باید سعی کند تمام موارد و مباحث مربوط به آن بیماری را کاملا ریشه ای و عمیق و نکته ای فرا گیرد تا در حل مسئله ها و ترکیبی کردن مطالب تسلط زیادی داشته باشد و شکل ها و نمودارهای لازم برای تمامیه مباحث را کشیده و ارتباط های لازم بین آنها را برقرار کند.

زهرا اخباری

در این فصل درس زیست شناسی چون مطالب به صورت مقایسه ای هست بهتر است دانش آموز ابتدا مطالب مفهومی را خلاصه نویسی کرده و سپس با مقایسه این خلاصه ها مطالب را به ذهن بسپارد. که با این روش زنجیره طلایی جهت یادگیری مستمر در ذهن دانش آموز شکل میگیرد

زهرا اسدی

در ابتدا باید متن کتاب باتوجه به اشکال خوانده شودو بعد عوامل بیماری ها با توجه به غالب و مغلوب بودن و اتوزوم یا وابسته به X بودن دسته بندی شوندو با توجه به آنها و تعاریف کتاب تست های آموزشی زده شود وبا توجه به نکات موجود در تست خلاصه نویسی شود. سرآخر دانش آموز می تواندبا آزمون های هر فصل خود را ارزیابی کند.

سارا بمانی لیرکشاسی

برای این مبحث بهتر است ابتدا متن کتاب درسی به دقت مطالعه شود و سپس همه نکات آموزشی ابتدای هر مجموعه تست خوانده شود، سپس به پاسخ دادن همه تست ها پرداخت. و در پایان پاسخ های تشریحی نیز به طور کامل بررسی شود.ابتدا به تست های سراسری پاسخ بدهند و بعد برای تمرین بیشتر به حل بقیه تست ها بپردازند.

سارا سردشتی

در این فصل کتاب درخت دانش بطو کامل رسم شده که به نظم ذهنی دانش آموز کمک میکند
-گزیده نکات آموزشی که مهمترین مطالب را یاد آوری میکند
-تعداد زیاد ومناسب سوالات فصل که شامل سوالات کنکورهای سالهای گذشته و سوالات کانون میباشد وهمچنین سوالات مهمی مانند سوالات مربوط به شکل کتاب ویا سوالاتی که فعل اخر انها منفی میباشد آورده شده
– پاسخ نامه کاملا تشریحی در انتهای کتاب

سارا نعمتی

ابتدا مبحث گوناگونی و تحول را از کتاب درسی خوانده و پس از تسلط بر کتاب درسی درسنامه کتاب ابی را مطالعه کرئه و نکات ان را یادداشت کرده سپس به تست زنی پرداخته و با ارزیابی کامل و ذقیق و مرور نکات موجود در پاسخنامه به تسلط کافی دست یابد.

ساناز جعفری

پیشنهاد می شود ابتدا کتاب درسی به خوبی خوانده شده و سپس تستهای این فصل از کتاب آبی زده شود با این تفاوت که دانش اموز نکته های کلیدی از هر سوال را پس از زدن سوالات در آورده و در یک برگه جداگانه بنویسد و در اخر همه نکات را دوباره مرور نماید

ساناز صفی یاری

اول نکته های مربوط به دروس را مطالعه کنند وبعد آنها را یادداشت کرده که با تمرین سوالات داوطلب از میزان وسطح آموخته ها خود آگاهی بر موضوع درسی تسلط می یابد وشروع به جواب دادن پرسش های چهار گزینه ای می کند باید به طور کامل سوال را تا آخر کلمه بخوانند وقبل از نگاه کردن به گزینه ها جواب آن را بدانند وبعد گزینه ها را نگاه کنند با ذکردلایل گزینه ها را حذف و جواب درست را انتخاب کنند.

سحر حاجی پورگلی

مفاهیم مرتبط با تعادل هاردی واینبرگ و عوامل برهم زننده ی آن از جمله جهش ها والگوهای ژنتیکی که به تکرار در کل فصل و تست های کنکور دیده می شود

سحرناز حقی

مطالعه صحیح و دقیق کتاب درسی و خلاصه نویسی کامل از مبحث. مراجعه به کتاب زیست شناسی سال سوم و سال دوم برای مرور و یادگیری کامل مباحث مرتبط. حل کردن تمرین تشریحی از کتاب های دوسالانه ویا جزوه و نمونه سوالات معلم حل کردن تست ها بصورت زماندار چک کردن جواب سوالات و برطرف کردن اشتباهات احتمالی
سعیده شیرافکن

۱) در صورت کلاس رفتن و یا بعد از درس دادن دبیر مربوطه در مدرسه مطالب کتاب کامل مطالعه شود و با توجه به گسترده بودن مطلب خلاصه برداری و نکته برداری شود و در حاشیه کتاب مطالب بسیار ضروری و فرار یادداشت برداری شود ( از سیاه شدن بیش از حد کتاب جلو گیری شود تا مانع بد فهمی و بد خوانی شویم ) . از کتاب زیست تصویری در حین مطالعه استفاده شود. ۲) در مرحله بعد از کتب یا تمرین هایی که در مرحله تثبیت مطلب طبقه بندی شده اند ، استفاده شود ( مثل کتب دوسالانه و کار ) ۳) استفاده از کتاب های مرحله تسلط مانند کتب تست های طبقه بندی شده کنکور ( ابی ) ۴) از درخت دانش کتاب ابی در مرحله جمع بندی استفاده شود و همچنین از خلاصه برداری های خودتان ۵) از کتاب زیست تصویری در تمام این مراحل استفاده شود

سمانه آخوندی

ابتدا کتاب درسی یک دور و روزنامه وار مطالعه کنید. سپس به یافتن مطالب و جملات کلیدی کتاب در دور دوم و سوم بپردازید و کتاب زیست تصویری را تهیه کرده و لایه های مختلف هر شکل در این مبحث را بشکافید. در مرحله بعدی، قبل از تست زدن به مرور نکات از درخت دانش و درسنامه ابتدای کتاب آبی بپردازید. سپس تست های تیپ کتاب آبی را حل کرده و در نهایت به سراغ پاسخگویی به تست های دیگر بروید (پیشنهاد می کنم که از همین دوران، به مدیریت زمان خود در جلسه آزمون توجه کنید و در صورتی زمان زیادی را برای پاسخگویی به تست ها صرف می کنید، هفته ای چند ثانیه از آن زمان برای هر تست کم کنید تا نهایتا به مدت مطلوب پاسخگویی برسید). در نهایت به پاسخ تشریحی هر تست مراجعه کنید و در صورتی که تستی را اشتباه پاسخ داده یا پاسخ نداده اید، در یک کلاسور ارزیابی که قبلا برای نوشتن نکات مرتبط با تست ها در نظر گرفته اید، بنویسید که از هر کدام از آن پاسخ های اشتباه چه نکته ای را آموخته اید (پیشنهاد می کنم که رکورد میزان پاسخ درست را در ابتدای آن مبحث از کلاسور ارزیابی بنویسید: مثلا بگویید که از ۳۰ تست مربوط به مبحث گوناگونی و تغییر رمزهای زندگی، ۲۵ تست را درست پاسخ دادم، این رکورد را برای مقایسه با رکوردهای بعدی از تست های کتاب در این مبحث استفاده کنید).

سمیه بهمن پور

توجه به اشکال کتاب و استفاده از نکات نوشته شده راجع به جزییات اشکال کتاب، به دانش آموز جزیی نگری را آموخته، شماره اشکال همان شماره اشکال کتاب است که باعث توجه ویژه دانش آموز به تمام جزییات کتاب درسی به عنوان اولین منبع مطالعاتی می شود. باتوجه به اینکه مبحث زیست شناسی بسیار گسترده بوده و دانش آموزان تنها با خواندن کتاب درسی قادر به کسب درصد دلخواه خود نمی گردند، توجه ویژه به تک تک اشکال آورده شده در این کتاب را به دانش آموزان پیشنهاد کرده و توصیه میکنم دانش آموزان به تحلیل اشکال آورده شده پرداخته تا تسلط خود را در هر یک از مباحث زیست بالا ببرند.در کنکور سوالاتی آورده می شوند که تنها از شکل کتاب قابل استنباط هستند که در متن کتاب درسی هیچ اشاره ای به آنها نشده است. از آنجا که بسیاری از مباحث زیست شناسی به هم مرتبط بوده و بهتر است بطور ترکیبی خوانده شوند نکات ترکیبی این کتاب، بسیار مفید و قابل تامل می باشند

سمیه طیبی خرمی

برای فهمیدن هر چه بهتر فصل زنتیک جمعیت کتاب خود آموز زنتیک پیشنهاد می شود وبه دانش آموز توصیه می شود که مبحث احتمال از کتاب ریاضی خود راکامل فراگرفته ومسلط شود همچنین سوالات مربوط به این مبحث رااز کتاب دوسالانه زیست چهارم تجربی حل نماید

سید محمد حسین میر عربشاهی

نظر من در مورد خواندن این فصل بدین گونه است که دانش آموز ابتدا نطالب کتاب درسی را به دقت خوانده ، حفظ کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهد. جزوه ی معلم را مرور کرده و ۴۸ ساعت یعد شروع به تست زدن از کتاب همگامان زیست شناسی کند.بعد از زدن سوالات ، تک تک سوالات را مورد ارزیابی قرار داده و پاسخنامه زا کامل مطالعه نماید.

سیددانیال طاهر هریکندئی

تسلط کامل بر ژنتیک سال سوم
اکتفا نکردن به کتاب درسی
مطالعه عمیق درسنامه ها
زدن تست ها به صورت زمج و فرد برای حفظ برنامه ریزی و زدن ترکیبی همه تستها

سیدعلی عظیمی

زیست شناسی درسی است که باید به صورت نکته ای خوانده شود و چون خواندن این درس با خواندن دیگر دروس تفاوت شایانی دارد پس بهتر است که سبک خاصی برای خواندن ان را بچه ها پیش روی گیرند تا بتوانند موفق باشند . این روش می تواند خواندن درس زیست شناسی و نکته برداری ان باشد سپس با خواندن درس نامه ی بسیار خوبی که این بخش دارد می تواند دانسته های خود را کامل کنند و پس از ان با زدن تست های بسیار خوب این مبحث کاملا بر این مبحث را فهمید و به تست های ان جواب صحیح داد.

سیما محمدی

مطالعه ی کتاب درسی و بررسی مفهومی کلیه ی شکل ها با استفاده از کتاب زیست تصویری قلم چی و همینطور مطالعه ی نمودار ها و تست زنی آموزشی و تفهیمی

شهروز معین

اول مطالعه دقیق مباحث موجود در کتاب درسی و سپس مطالعه ی درس نامه های موجود در این کتاب و تست زنی به صورت مبحثی و سپس در انتها دوباره مرور کردن مباحثی که در اثر یادگیری ناقص به سوالات آن پاسخ اشتباه داده اند

صونا قدرت دیزجی

داوطلب برای استفاده بهینه ازین کتاب بایستی ابتدا مطالب کتاب درسی را بطور کامل وعمیق مطالعه کند سپس با گذشت یک روز و برای تسلط بیشتر میتواندتستهای ای مبحث راکه حدودا۱۰۳ تا میباشد را در ۳روز و هر روز ۳۶ تست را حل کند ونکات کلیدی آنهارادر دفترچه یادداشت خود بنویسد تا در هنگام مرور این مبحث این نکات راهم مرور کند.

عادل محمودنیا خطیر

ابتدا چکیده مطالب را کاملا مطالعه کرده وبرمحتوایش بطور کامل تسلط پیدا کنند سپس به ترتیبی که تست هاآورده شده پاسخ دهندو جوابهارا در بخش پاسخنامه کنترل کنند .و نهایتا در دفعات بعدی مطالعه تست ها را دوباره مرور کنند .

عاطفه پورسلیمانی

در ابتدا مطالعه ی کامل کتاب درسی و خواندن خط به خط کتاب و توجه ی ویژه به شکل های کتاب درسی و مسایل مربوط به ژنتیک جمعیت و به منظور تسلط بیشتر بر شکل های این مبحث دانش آموز میتواند از کتاب آبی قلم چی هم کمک بگیرد و با خواندن کتاب آبی زیست طبق فرمت تعریف شده در کتاب به تسلط کافی در این مبحث برسد مسایل ژنتیک این فصل بسیار مهم هستند که دانش آموز با تمرین و تکرار زیاد میتواند خبره شود.

عاطفه قزل سوفلو

دانش اموزان ابتدا کتاب درسی و جزوه دبیر را خوب مطالعه کنند سپس با کارکردن تست از کتاب ابی زیست شناسی به تسلط کامل در این درس برسند

غزاله عابدی

پیشنهاد می کنم دانش آموزان در ۴ مرحله این مباحث را مطالعه کنند ابتدا در روز اول کتاب درسی را بطور کامل بخوانند، در روز بعد خلاصه درسها را بخوانند. روز سوم تستها را در زمان استاندارد حل کنند و تستهای اشکالدار خود را مشخص کرده و پاسخ تشریحی آنها را بررسی کنند و در روز آخر یک مرور اجمالی بر خلاصه درسها و نکات نوشته شده از حل تستها داشته باشند.

فائزه راستی قمصری

بخش تعادل درجمعیت ازفصل۵زیست چهرم تجربی به ارائه ی مفاهیم ژنتیک ونظریات هاردی-واینبرگ والبته انتخاب طبیعی دراین زمینه پرداخته است.هنگام مطالعه ی عمیق این متون همزمان خلاصه نویسی رابه صورت مقایسه ای بین این مفاهیم نظریات والبته الگوهای تغییرات ژنی پرداخت.حل تمرینهای مرتبط با مفاهیم ریاضی که درعلم ژنتیک کاربرددارند.ازجمله ضروریات یادگیری کامل ودقیق این فصل بسیاربااهمیت درزیست است.

فاطمه دبیریان

باتوجه به اینکه مبحث ژنتیک در زبست شناسی بسیار گسترده بوده ودانش آموزان تنها باخواندن کتاب درسی قادر به کسب درصد دلخواه خود نمیگردد توجه ویژه به تک تک اشکال آورده شده این کتاب رابه دانش آموزان پیشنهاد کرده وتوصیه میکنم دانش آموزان به تحلیل اشکال آورده شده پرداخته تاتسلط خود را در هر یک از مباحث زیست بالا ببرند در کنکور سوالاتی آورده می شوند که تنها از شکل کتاب قابل استنباط هستند که د متن کتاب درسی هیچ اشاره ای به آنها نشده است مخصوصا در مبحث ژنتیک که تفهیم آنها برای دانش آموزان کمی مشکل است.

فریبا قنبری

ابتدا خلاصه کلی مبحث داخل کتاب آبی خوانده شود سپس حل کردن چند تست وپی بردن به فرم سوالات وبعد شروع به مطالعه کتاب درسی خود وحل کردن سوالات تشریحی وچون درس زیست خیلی مهم است باید مفهومی کار شود

فهیمه سبزی

۱-مطالعه کامل کتاب درسی و جزوه ی دبیر ۲-تست زنی تصادفی از کتاب تا بفهمیم تسلط در کدام مباحث بیشتر و کدام کمتر است۳-مرور پاسخنامه ی تشریحی تست هایی که اشتباه زدهایم۴-خواندن درسنامه که حاوی گزیده نکات مهمی است۵-زدن تمام تست ها۶-وارد کردن نکات مهم و اشتباهات در کتاب خودآموز

کوثر شریفی

سوالاتی که از این فصل مطرح می شوند نیاز به هوش و ذکاوت بیشتری دارد که این کار صرفا با تمرین آرام از سوالات ساده تر به سوالات دشوارتر امکان پذیر است تا دانش آموز بتواند خلاقیتهای ذهنی و ریاضی را در حل مسائل به کار ببرد.دانش آموز بعد از مطالعه عمیق و مفهومی کتاب درسی و درک و تفهیم کامل آن به خصوص در زمینه شارش ژن و آمیزش غیر تصادفی، درون آمیزی و تاثیری که روی فراوانی آلل ها و اندازه جمعیت دارند و یادگیری روش حل سوالات ژنتیک جمعیت و خلاصه برداری به زبان ساده برای تثبیت مطالب به سراغ تمرینات تشریحی رفته و بعد از تمرین خودآزمایی های کتاب درسی و حل تمرین از کتاب سوالات پرتکرار برای تسلط بر مباحث به سراغ سوالات کنکور سراسری از این کتاب رفته و بعد از رفع اشکال دقیق و کامل و نشان دار کردن تستها و یادداشت نکات مهم تستها در صورت وقت اضافه به سراغ دیگر سوالات برود. و چون سوالات از ساده به دشوار طبقه بندی شده است توصیه میشود حتما انها را به ترتیب حل کند و برموضوع به تدریج تسلط یابد.

گوهر گلریزخاتمی

با توجه به حفظی بودن مطالب این درس یادداشت برداری و استفاده از درخت دانش در یادگیری مطالب کمک شایانی می نماید. بعد از تفهیم مطالب توضیح دادن آنها و جدا کردن هر یک از نظریه ها با دلیل و استدلال کمک کننده است. حل تست بعد از گذشت چند ساعت از مطالعه توصیه می شود

مرضیه دهقان خلیلی

بهترین روش مطالعه این است که دانش آموز ابتدا کتاب درسی را به خوبی بخواند و نکات مهم و کلیدی را به صورت جداگانه یادداشت برداری کند. پس از ادراک کامل کتاب درسی و مرور دوباره آن دانش آموز می باید نکات کتاب آبی زیست شناسی پیش دانشگاهی را مطالعه کند و پس از اینکه تثبیت مطالب در ذهن دانش آموز به خوبی انجام گرفت ابتدا به سراغ تست های تالیفی و سپس تست های کنکورهای سال های گذشته رود تا تسلط کامل روی مطالب مبحث پیدا کند.

مژگان اسدی

دارای نکات ریز وپنهان است وکلید دستیلبی به این نکات حل تست وتمرین بسیار زیاد است بعد از مطالعه دقیق خط به خط این مبحث را خلاصه کرده وبه صورت مبحثی تست زده ودر صورت فصل کامل تست تسلطی را کامل بزنند.

مژگان قائمی

مطالعه دقیق و خط به خط کتاب ۲- توجه به اشکال و قیود ذکر شده در جمله ها ۳-خلاصه نویسی مطالب مهم و فراموش شدنی ۴ -در صورت ضعف زیاد در این فصل استفاده از دوسالانه هم پیشنهاد میشود چون باعث میشود دانش اموز مجبور به یاد اوری جملات شود ۵- استفاده از کتاب ابی کانون و زدن تست های کلیدی ۶- مطالعه مجدد کتاب ومرور اشکالات
یکی از معروف ترین روش های مطالعه و یادگیری روش پس ختام است. این روش همچنین به منظور افزایش توانایی دانش آموزان و دانشجویان برای مطالعه و به خاطر سپردن مطالب ارائه شده در یک کتاب درسی ابداع شده است. روش پس ختام از شش مرحله تشکیل شده است: ۱- پیش خوانی ۲- سوال کردن ۳ – خواندن ۴- تفکر ۵- از حفظ کردن ۶- مرور کردن نتایج پژوهش هانشان داده اند که این روش هم در افزایش پیشرفت تحصیلی و هم در بالا بردن کیفیت یادگیری دانش آموزان موثر بوده است. زیرا روش پس ختام بر سه اصل مهم سازمان دهی، بسط معنایی و تمرین بازیابی استوار است و موفقیت آن توجه به همین اصول نظری است

مسعود جهانگیری

زیست شناسی درسی است که باید به صورت نکته ای خوانده شود و چون خواندن این درس با خواندن دیگر دروس تفاوت شایانی دارد پس بهتر است که سبک خاصی برای خواندن ان را بچه ها پیش روی گیرند تا بتوانند موفق باشند . این روش می تواند خواندن درس زیست شناسی و نکته برداری ان باشد سپس با خواندن درس نامه ی بسیار خوبی که این بخش دارد می تواند دانسته های خود را کامل کنند و پس از ان با زدن تست های بسیار خوب این مبحث کاملا بر این مبحث را فهمید و به تست های ان جواب صحیح داد

مصطفی مومنی

ابتدا متن کتاب را دانش آموزان بخوانند چون سوالات عمدتا از کتاب درسی می آید + جزوه دبیر (و همچنین دانش آموز میتواند از کتاب های سبز کانون قلم چی برای یادگیری و درک مطلب درسی در مرحله ادراک استفاده کند) +مهمترین مرحله تست زدن است که دانش آموزان باید تا حدی تست بزنند که هیچ کدام از سوالات آن فصل برایشان نا آشنا نباشد.

منیژه سعیدی کمال

دانش آموزان باید هر شب حداقل ده سوال از مبحث ژنتیک جمعیت حل کنند و نکته های سوال های نکته دار و مهم را دقیقا یادداشت کنند،تا قبل از آزمون و در زمان دوره آن نکات را مرور کنند.علاوه بر این باید توجه ویژه ای به مسائل ژن خودناسازگار شبدر داشته باشند.این فصل شکل های مهمی دارد و حتما باید در هنگام مطالعه تمام شکل ها را با جزئیات دقیق به خاطر بسپارند.

مهسا رفعتی

درک مطالب در کنار حفظ کردن تعاریف، یادداشت برداری، مرور خلاصه ها، استفاده از اشکال در مطالعه، حل تست

میترا قلعه کوب
برای مطالعه این مبحث:
ابتدا کتاب درسی به طور کامل مطالعه شود و تمرینهای کتاب و جزوه دبیر حتما کار شود،در مرحله بعدی از کتاب ابی کانون به طور کامل و نکته ای درسنامه ها را مطالعه کنید سپس به سراغ تستهای کتاب ابی رفته و ابتدا به صورت ضریب دار مثلا ضریب ۳ یا ۴ تستها را حل کنید ،پیشنهاد میکنم حتما پاسخ نامه کامل تستها را مطالعه کنید حتی تستهایی که درست حل کردید و نکاتی که از پاسخ نامه بدست می ایید را می توانید در کتاب خوداموزی خود یادداشت کنید.
بعد از طی کردن این مرحله میتوانید از کتاب زیست شناسی تصویری برای تسلط روی اشکال کتاب درسی و رابطه انها با متن درس و درک درست نکات ترکیبی شکلها ی این فصل با فصلهای دیگر کتاب زیست شناسی استفاده کنید و در پایان حتمأ ۱۰ سوال را از خودتان ازمون بگیرید.

میلاد هدایتی

باید ابتدا خلاصه درس را بخواند و بعد از فهم کامل مطلب شروع به زدن تست کند و تیپهای مختلف سوالات را برای کنکور اماده شوند.

نیلوفر محمدی

۱- مطالعه دقیق و خط به خط کتاب ۲- توجه به اشکال و قیود ذکر شده در جمله ها ۳-خلاصه نویسی مطالب مهم و فراموش شدنی ۴ -در صورت ضعف زیاد در این فصل استفاده از دوسالانه هم پیشنهاد میشود چون باعث میشود دانش اموز مجبور به یاد اوری جملات شود ۵- استفاده از کتاب ابی کانون و زدن تست های کلیدی ۶- مطالعه مجدد کتاب ومرور اشکالات
هانیه زارعی

ابتدا شکل ها را از کتاب درسی خوانده و سپس با خواندن این کتاب نکته های خود را با ان مقایسه کرده وبه اهمیت کتاب پی میبرند

هدی جمع دار

برای مطالعه این مبحث:
ابتدا کتاب درسی به طور کامل مطالعه شود و تمرینهای کتاب و جزوه دبیر حتما کار شود،در مرحله بعدی از کتاب ابی کانون به طور کامل و نکته ای درسنامه ها را مطالعه کنید سپس به سراغ تستهای کتاب ابی رفته و ابتدا به صورت ضریب دار مثلا ضریب ۳ یا ۴ تستها را حل کنید ،پیشنهاد میکنم حتما پاسخ نامه کامل تستها را مطالعه کنید حتی تستهایی که درست حل کردید و نکاتی که از پاسخ نامه بدست می ایید را می توانید در کتاب خوداموزی خود یادداشت کنید.
بعد از طی کردن این مرحله میتوانید از کتاب زیست شناسی تصویری برای تسلط روی اشکال کتاب درسی و رابطه انها با متن درس و درک درست نکات ترکیبی شکلها ی این فصل با فصلهای دیگر کتاب زیست شناسی استفاده کنید و در پایان حتمأ ۱۰ سوال را از خودتان ازمون بگیرید.



شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

 
دی وی دی های مهندس دربندی
دی وی دی های مهندس در بندی
به ما امتیاز بدهید