کنکور و پایگاه کنکور و کنکورچی و مشاوره کنکور و کارنامه نفرات برتر کنکور و مصاحبه با نفرات برتر کنکور و فیلم های آموزشی کنکور

روش‌های مطالعه‌ی درس خلاقیت نمایشی رتبه های برتر کنکور

روش‌های مطالعه‌ی درس خلاقیت نمایشی رتبه های برتر کنکور

konkurchi179.png (430×290)

روش‌های مطالعه‌ی درس خلاقیت نمایشی دانش‌آموزان برتر سال‌های گذشته

 

سینما

نعیمه پاک‌نیت – رتبه­ ۷ کشوری – ۱ منطقه ۲ (سال ۱۳۹۱):

در مورد تصاویر فیلم‌ها، فضای کلی فیلم را با دیدن چند تصویر، در ذهن داشتم و در تست‌ها، این فضاها را با تصاویر، تطبیق می‌دادم.

 

مهسا پورحسینی – رتبه ۲ منطقه ۲ (سال ۱۳۸۹):

دیدن و بررسی تصاویر نقاشی­، فیلم­ها و عکس­ها در سبک‌های گوناگون هنری، به پاسخ­گویی تست‌های درک تصویر کمک می‌کند.

 

سوری باطبی – رتبه ۶ منطقه ۲ (سال ۱۳۹۱):

دیدن و بررسی فیلم‌های مهم جهان و آثار کارگردان‌های سبک‌های مختلف هنری که از طریق کتاب سبز با آن‌ها آشنا شدم، خیلی مفید بود.

برای مشاهده بقیه به ادامه مطلب رجوع کنید…

درناز وظیفه‌عالی – رتبه ۶ منطقه ۲ (سال ۱۳۸۹):

دیدن فیلم­ها و دانستن موضوع آن‌ها بسیار مهم است.

با مشاهده­ی چند اثر از هر فیلمساز و مطالعه­ی آثار او می­توان سبک هنری او را شناسایی کرد که این موضوع در پاسخ­گویی به سوالات کمک می­کند.

 

ارغوان عبدالملکی – رتبه ۷ منطقه ۲ (سال ۱۳۹۰):

من مطالب مربوط به سینما و نمایش را در هر کتاب یا مجله‌ای مطالعه می­کردم.

دیدن فیلم‌های شاخص سینمایی و مرور تصاویر فیلم‌ها ضروری است.

مطالعه‌ی منابع آزاد: کتاب‌های تاریخ سینما و نقدهای سینمایی برای شناخت و درک بیش‌تر مباحث بسیار مفید است.

خواندن شرح حال کارگردانان مطرح نیز به شناسایی و درک دنیای فیلمساز کمک می‌کند.

 

ستاره عارف‌کشفی – رتبه ۱۰ کشوری – ۹ منطقه ۱ (سال ۱۳۸۹):

دیدن فیلم‌های سینمایی و شناخت بازیگرانی که در هر فیلم بازی کرده‌اند، به پاسخ‌گویی به سوالات تصویری که شامل نام و ژانر فیلم می‌شود، کمک می‌کند.

مطالعه‌ی تاریخ سینما و نقدهای سینمایی نیز بسیار مفید است.

 

حسین مرواریدی – رتبه ۲ شاهد (سال ۱۳۹۱):

دیدن فیلم و تصاویر فیلم­های شاخص سینمای ایران و جهان ضروری است.

آشنایی با بیوگرافی کارگردانان و بازیگران مطرح مفید است.

آشنایی با مسائل تکنیکی نورپردازی و صحنه­آرایی برای درک حس و پیام تصویر لازم است.

 

فاطمه کرمی­نیا – رتبه ۴ شاهد (سال ۱۳۹۱):

سعی می­کردم سبک فیلم­ها را تشخیص دهم و سبک­ها را با هم مقایسه کنم.

استفاده از جعبه­ی «به یاد»، برایم بسیار مفید بود.

 

نمایش

سوری باطبی – رتبه ۶ منطقه ۲ (سال ۱۳۹۱):

مطالعه­ی نمایش­نامه­های معروف جهان، ادبیات کلاسیک یونان، آثار برشت، شکسپیر و … بسیار مفید است.

 

ارغوان عبدالملکی – رتبه ۷ منطقه ۲ (سال۱۳۹۰):

در مبحث نمایش تا جایی که فرصت داشتم نمایش‌نامه‌های مهم ایران و جهان را می­خواندم.

سعی می­کردم از هر نویسنده حداقل یک یا دو متن را بخوانم تا با شیوه­ی نگارش و خط فکری وی آشنا شوم.

همچنین با دیدن تئاتر و خواندن نقدهای مربوط به آن، سعی می­کردم به شناخت بهتری از نمایش برسم.

 

ستاره عارف­کشفی – رتبه ۱۰ کشوری – ۹ منطقه ۱ (سال۱۳۸۹):

دانستن نام شخصیت­ها و خلاصه­ی حوادث نمایش­نامه­ها و آشنایی با شیوه­ی نویسندگی و سبک کاری نویسنده­ها به پاسخ‌ دادن به سوالات نمایش کمک می­کند.

جمع‌بندی:

اکثر داوطلبان به ضرورت دیدن فیلم‌ها و خواندن متون نمایشی و مرور تصاویر اشاره کردند که نشانه­ی اهمیت این بخش است.

در مبحث سینما، دیدن فیلم‌های شاخص سینمایی و آشنایی با کارگردانان و سبک هنری آن‌ها ضروری است. مطالعه‌ی کتاب سبز خلاقیت نمایشی کمک بسیار زیادی به دانش‌آموزان می‌کند. پس از اتمام مباحث کتاب سبز، در صورت امکان و وجود فرصت، به کتاب‌های مرجع تاریخ سینما مانند تاریخ سینمای «بوردول» مراجعه کنید.

در بخش نمایش، شناخت متون نمایشی و شخصیت‌های نمایش‌نامه‌های مهم و همچنین شناخت سبک نوشتاری هر نویسنده در پاسخ­گویی به سوالات کمک زیادی می‌کند. همچنین مراجعه به کتاب‌های مرجع مانند تاریخ تئاتر «براکت» و مرور تصاویر آن­ها بسیار مفید است.



شما هم نظری ارسال کنید

ارسال نظر

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

 
دی وی دی های مهندس دربندی
دی وی دی های مهندس در بندی
به ما امتیاز بدهید