کنکور و پایگاه کنکور و کنکورچی و مشاوره کنکور و کارنامه نفرات برتر کنکور و مصاحبه با نفرات برتر کنکور و فیلم های آموزشی کنکور

معرفی دانشگاه سراسری صنعتی شریف

معرفی دانشگاه سراسری صنعتی شریف

konkurchi363.png (430×290)

اطلاعات عمومی (قسمت اول) :

درباره دانشگاه:
دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ ۱۱/۸/۱۳۴۴ با هدف تأمین و تربیت بخشی از نیروی انسانی متخصص مورد نیاز با کیفیتی همسطح دانشگاههای معتبر دنیا تأسیس شد. این دانشگاه به استناد ماده یک اساسنامه خود برای مدت نامحدودی در تهران گشایش یافت و ماده دو همان اساسنامه به دانشگاه اجازه می داد برای گسترش دامنه فعالیتهای خود در شهرستانها شعبه دایر نماید.
دانشگاه از مهرماه ۱۳۴۵ با حدود پنجاه عضو هیأت علمی و با پذیرش حدود صد دانشجو در رشته های مهندسی برق، شیمی، متالوژی و مکانیک عملاً فعالیت آموزشی خود را اغاز کرد. از آن سال به بعد مرتباً به کیفیت و کمیت دانشجویان پذیرفته شده افزوده شد و به موازات آن زمینه های فعالیتهای آموزشی آن گسترش می یافت بطوریکه در سال بعد دو دانشکده علوم فیزیک و ریاضی و دانشکده مدیریت صنعتی و اقتصاد مهندسی نیز کار خود را آغاز کردند. در سال تحصیلی ۴۹-۴۸ یعنی حدود چهار سال بعد، اولین دانش آموختگان به تعداد ۲۶۳ نفر با مدرک کارشناسی مهندسی وراد بازار کار شدند. در این موقع دانشکده شیمی به دانشکده های علوم افزوده شد، دانشکده مدیریت صنعتی در سطح کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو نمود، و به دانشکده مهندسی صنایع تغییر نام داد. دو سال بعد دانشکده عمران فعلی با نام مهندسی سازه فعالیت خود را آغاز کرد و دانشکده ریاضی برای اولین بار دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرفت.
دانشگاه صنعتی شریف افتخار دارد که با بیش از ثلث قرن تجربه و فعالیت علمی خود توانسته است به یاری استادان کارآمد و محققین تلاشگر و دلسوز خود و همچنین با بهره گیری از امکانات کمک آموزشی و آزمایشگاههای مجهز، دانشجویان مستعد خود را در سطح کارآمدترین نیروهای علمی و فنی کشور تحویل جامعه دهد. از این رو دانش آموختگان این دانشگاه اکثراً در سطح قویترین مهندسین و بالاترین مدیریتهای علمی و فنی و اجرایی کشور قرار گرفته اند. همچنین دانش آموختگان این دانشگاه در آزمونهای متمرکز ورودی کارشناسی ارشد از نظر میانگین نمرات در آزمون مذمور و همچنین درصد قبول از کارشناسی به کارشناسی ارشد در اکثر رشته های فنی- مهندسی و علوم پایه (مانند عمران برق، ریاضی، فیزیک و …) مقام اول را بین دانشگاههای کشور داشته اند.
آنهایی که به قصد ادامه تحصیل راهی خارج از کشور شده اند به خوبی در سطح بین المللی رقابت نموده، پس از کسب موفقیت های والای علمی منشاء خدمات ارزنده ای شده اند. میزان انتشارات و مقالات علمی دانش آموختگان و اعضاء هیأت علمی این دانشگاه در چند سال گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. علاوه بر این دانشگاه دانشگاه در سالهای گذشته سهم عمده ای در تربیت نفرات اول آزمون سراسری و برگزیدگان المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی و کامپیوتر و آماده سازی آنها برای شرکت در رقابتهای جهانی داشته و اکثریت قریب به اتفاق عزیزان ضمن شرکت در رقابتهای جهانی و کسب مقامهای بین المللی در این دانشگاه به تحصیلات خود ادامه می دهند.

برای مشاهده ادامه توضیحات به ادامه مطلب رجوع کنید…

دانلود + ادامه مطلب

معرفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معرفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

konkurchi427.png (430×290)

معرفی دانشگاه:
در پی تصویب قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغ حکم وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی از شهریورماه سال ۱۳۶۵ با ادغام بعضی از واحدهای آموزشی و درمانی وابسته به وزارت بهداری و دانشگاه ملی سابق به شرح زیر شروع به فعالیت نمود:
واحدهای آموزشی و درمانی و بیمارستانهای وابسته به دانشگاه ملی سابق عبارتند از دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، واحدهای آموزشی پرستاری و مامایی، بیمارستانهای آیت‌ا… طالقانی، امام حسین(ع)، شهید مدرس و لقمان حکیم.
واحدهای وابسته به وزارت بهداری سابق عبارت بودند از:
آموزشگاه عالی علوم تغذیه و صنایع غذایی، بیمارستان شهداء، بیمارستان کودکان مفید، بوعلی، لبافی‌نژاد، اختر، مهدیه.
با ادغام سازمان منطقه‌ای بهداشت و درمان استان تهران با دانشگا‌ههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سه‌گانه تهران، واحدهایی به شرح زیر به این دانشگاه انتقال یافتند:
مراکز بهداشت شمال، شمیرانات و شرق،‌ شبکه‌های بهداشت و درمان ورامین، دماوند و فیروزکوه، بیمارستانهای طرفه، اشرفی اصفهانی، ۱۷ شهریور، ۱۵ خرداد، امام خمینی فیروزکوه(ره)، شهید مفتح ورامین، سوم شعبان دماوند و همچنین درمانگاه دندانپزشکی شهید قاضی طباطبایی.
همچنین در بدو تاسیس دانشگاه در سال ۱۳۶۵، تعداد دانشکده ها ۵ ، تعداد دانشجویان ۴۰۲۷ و تعداد رشته ها ۵۶ بود.
در حال حاضر، وضعیت موجود واحدهای آموزشی و درمانی این دانشگاه عبارتند از:
دانشکده‌ها : پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، تغذیه، پیراپزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی، توانبخشی، طب سنتی و تاریخ اسلامی ، سلامت، ایمنی و محیط زیست و فناوری های نوین.
مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی : مدرس، مهدیه، مسیح دانشوری، لقمان حکیم، ۱۵ خرداد، آیت‌ا… طالقانی، کودکان مفید، اختر، شهدای تجریش، طرفه، امام حسین(ع) و لبافی‌نژاد.
بیمارستانها: شهید اشرفی اصفهانی، زعیم پاکدشت، سوم شعبان دماوند، امام خمینی فیروزکوه (ره) و شهید مفتح ورامین.

مشاهده بقیه در ادامه مطلب…

دانلود + ادامه مطلب

معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران

معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران

konkurchi434.png (430×290)

تاریخچه دانشگاه:
پیش از تأسیس مدرسه دارالفنون، برای تحصیل طب در ایران برنامه مدونی وجود نداشت و علاقمندان به این رشته پس از طی مقدمات اولیه علوم در مطب پزشکان معروف به فراگیری قسمت‌های عملی طب می‌پرداختند. درسال ۱۲۲۸هجری شمسی(۱۸۴۹ میلادی )با تأسیس دارالفنون، طب بعنوان یکی از دروس اصلی آموزشی کلاس جداگانه‌ای را به خود اختصاص داد و اولین دوره فارغ‌التحصیلان کلاس طب در سال( ۱۲۳۵) ۱۸۵۶ شروع بکار نمودند. مدرسه طب دارالفنون را شاید بتوان نخستین مدرسه عالی جدید ایران بشمار آورد. در آن زمان دروس رشته طب به سه قسمت مجزا تقسیم می‌شد که شامل طب ایرانی، طب اروپایی و طبیعیات و داروسازی بود. در سال (۱۲۹۷) ۱۹۱۸، برای اولین بار رشته طب از دارالفنون جداشد و بصورت مدرسه مستقلی درآمد و رئیس و محل جداگانه‌ای به آن اختصاص یافت. در همان سال اوّلین بیمارستان زنان ایران رسماً افتتاح شد. مدرسه داروسازی دارالفنون در سال (۱۳۰۱) ۱۹۲۲ و مدرسه دندانسازی در سال (۱۳۰۷) ۱۹۲۸ به عنوان ضمیمه مدرسه عالی طب تأسیس شدند. تا سال (۱۳۱۳) ۱۹۳۴، امور فنی، علمی و اداری موسسات آموزش عالی تحت‌نظر وزارت معارف قرار داشت ولی با ایجاد سیاست تمرکز موسسات آموزش عالی، مجلس شورای ملی اساسنامه تأسیس دانشگاه تهران را تصویب نمود و دولت قطعه زمینی به مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع را در تهران خریداری کرد و عملاً دانشگاه تهران با شش دانشکده (پزشکی، حقوق و علوم سیاسی، علوم، ادبیات، فنی، معقول و منقول) راه‌اندازی شد و کرسی‌های اصلی دانشکده پزشکی شامل کرسی پزشکی، کرسی داروسازی و کرسی دندانپزشکی معین گردید. در زمان تأسیس دانشگاه هیچ‌یک از دانشکده‌های فوق در محلهای اصلی خود نبودند. دانشکده پزشکی که نخستین دانشکده دانشگاه از نظر انتقال به محل اصلی دانشگاه محسوب می‌شود سه سال بعد در سال (۱۳۱۶) ۱۹۳۷ به محل دانشگاه انتقال یافت. نخستین بخش دانشگاه تهران که ساخته شد تالار تشریح بود که در آن زمان دستگاه ابن‌سینا نامیده می‌شد. بنابراین شروع ساختمان دانشکده طب، در واقع شروع بنای دانشگاه تهران است. سایر بخش‌های دانشکده‌های پزشکی و داروسازی و دندانپزشکی نیز در این زمان البته با کمی تأخیر در دست ساختمان بودند. ساختمان تشریح که در آن زمان دستگاه ابن‌سینا نام داشت در بهمن ماه سال (۱۳۱۳) ۱۹۳۴ افتتاح گردید بنابراین افتتاح دستگاه ابن‌سینای دانشکده پزشکی در واقع افتتاح دانشگاه تهران است. در سال (۱۳۲۸) ۱۹۳۹ به بعد دوره دکتری در شعب داروسازی و دندانسازی دانشکده پزشکی دائر گردید و در سال بعد تمامی بیمارستانهای آن زمان تهران به دانشکده پزشکی ضمیمه شدند. این دو دانشکده سالها وابسته به دانشکده پزشکی بودند و سرانجام در سال (۱۳۳۵) ۱۹۵۶ از نظر آموزشی بصورت دانشکده‌های مستقل درآمدند.
در سال (۱۳۶۵)۱۹۸۶، بدنبال تصویب قانون تأسیس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی، آموزش رشته پزشکی و رشته‌های وابسته به آن که تا آن زمان به عهده وزارت علوم بود به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار گردید و در این راستا، دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شدند و دانشگاه علوم پزشکی تهران با منفک شدن تعدادی از دانشکده‌های حرف پزشکی و رشته‌های وابسته به آن از دانشگاه تهران فعالیت خود را بصورت مستقل ادامه داد. پس از ادغام سازمانهای منطقه‌ای بهداشت و درمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۱۹۹۳ (۱۳۷۲)، وظیفه ارائه خدمات بهداشتی ـ درمانی و نظارت بر امر درمان برعهده دانشگاههای علوم پزشکی گذاشته شد و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی تهران به شکل امروزی به فعالیت خود ادامه داد.

محیط دانشگاه:
مکانی که ۷۰ سال قبل تالار تشریح و تالار ابن‌سینا بعنوان اولین بخش از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران در آن بنا شد، زمینی بود به مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع که در شمالی‌ترین نقطه شهر تهران قرار داشت. با گذر ایام و گسترش پایتخت، محل استقرار دانشگاه در مرکز شهر تهران قرار گرفت و به نقطه عطفی برای فعالیتهای علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی این شهر بزرگ و پرجمعیت تبدیل گردید.
” پردیس مرکزی ” دانشگاه علوم پزشکی تهران محل استقرار بخش عمده‌ای از دانشگاه از جمله دانشکده‌های پزشکی و حرف وابسته می‌باشد. آنچه که امروزه در پردیس مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دارد مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و بهداشت کشور است. علاوه بر این سازمان مرکزی دانشگاه، دانشکده ابوریحان و دانشکده پیراپزشکی هم در داخل این مجموعه واقع شده‌اند. بدنبال تأسیس رشته‌ها و دانشکده‌های جدید و بدلیل محدودیت فضای فیزیکی پردیس مرکزی دانشگاه‌، دانشکده توانبخشی در منطقه پیچ‌شمیران و دانشکده پرستاری و مامایی در مجاورت مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) مستقر گردیدند.
” کوی دانشگاه ” مجموعه اصلی خوابگاه‌های دانشجویی است که در فاصله‌ای نه چندان دور از پردیس مرکزی و در منطقه‌ای مشجر و باصفا ساخته شده که هم‌اکنون هم آثاری از مناظر طبیعی زیبا در آن مکان وجود دارد. علاوه بر کوی دانشگاه، مجتمع‌های مسکونی دیگری نیز بصورت پراکنده در شهر تهران وجود دارند که محل اسکان برخی از دانشجویان می‌باشند.
بیمارستانهای وابسته به دانشگاه نیز که از مهمترین مراکز آموزشی ـ درمانی سطح کشور هستند در سطح شهر تهران بخصوص در مناطق مرکزی و پرجمعیت شهر قرار گرفته‌اند.
ایستگاه‌های تحقیقاتی وابسته به دانشگاه که از وجوه تمایز مهم این دانشگاه با سایر دانشگاههای علوم پزشکی کشور است در ۱۱ استان کشور قرار گرفته‌اند که وظیفه ارائه دوره‌های آموزشی و انجام امور تحقیقاتی و بررسی مسائل بهداشتی ـ درمانی استان مربوطه را برعهده دارند.

تسهیلات رفاهی:

اقامت:
از آنجا که بخش عمده‌ای از دانشجویان دانشگاه مقیم تهران نبوده و ساکن شهرهای دور و نزدیک هستند؛ فراهم نمودن امکانات کافی جهت اقامت آنها از جمله وظایف مهم دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌باشد که به وسیله مدیریت امور دانشجویی معاونت دانشجویی ـ فرهنگی صورت می‌گیرد. بخش عمده‌ای از خوابگاه‌های پسران و دختران به صورت متمرکز در «کوی دانشگاه» مستقر می‌باشد. کوی دانشگاه مجموعه‌ای از چندین مجتمع مسکونی است که جهت استفاده دانشجویان رشته‌ها و مقاطع مختلف دانشگاه تعبیه شده است و دارای تسهیلات رفاهی، خدماتی و فرهنگی مانند قرائت خانه، مخزن کتاب، مسجد، سالن اجتماعات،‌سالن ورزش،‌سالن سینما و … می‌باشد. خوابگاه‌های این دانشگاه در مجموع زیربنایی در حدود ۴۱۰۰۰ مترمربع دارند. در حال حاضر، ۱۱ خوابگاه جهت استفاده پسران، ۶ خوابگاه جهت استفاده دختران و یک خوابگاه جهت استفاده متأهلین تدارک دیده شده است. ۲ ساختمان از خوابگاه‌های مجردی جهت استفاده دانشجویان ممتاز درنظر گرفته شده است. تعداد کل ظرفیت خوابگاه دختران ۱۴۵۰ نفر و پسران ۱۸۶۰ نفر می‌باشد. ظرفیت خوابگاه متأهلین ۱۳۰ خانوار است. سرویس ایاب و ذهاب از درب کلیه خوابگاه‌ها به پردیس مرکزی دانشگاه، دانشکده‌ها و بیمارستانهای مختلف باعث تسهیل و تسریع در رفت‌وآمد دانشجویان می‌شود.

سرویس تغذیه:
غذاهای گرم پس از تأمین مواد اولیه موردنیاز و با رعایت اصول بهداشتی تحت نظارت کارشناسان بهداشت و تغذیه تهیه می‌شود. سلف سرویس‌های مختلف دانشگاه، واقع در دانشکده‌ها و بیمارستانهای مختلف و کوی دانشگاه غذای مناسب برای وعده‌های مختلف را با حداقل قیمت در اختیار دانشجویان و کارکنان قرار می‌دهند. بوفه‌های موجود در دانشکده‌ها نیز در طول روز با عرضه مواد غذایی پاسخگوی نیاز دانشجویان می‌باشند.
باشگاه کارکنان دانشگاه در سال ۱۹۹۶ جهت استفاده پرسنل دانشگاه افتتاح و جهت پذیرایی از میهمانان و برگزاری مراسم و جشنها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

سلامت جسمی و روانی
مرکز بهداشت و درمان دانشجویان: با هدف ایجاد محیط سالم و به دور از تألمات جسمی که از ارکان مهم تحصیل می‌باشند، مرکز بهداشت و درمان دانشجویان با بهره‌گیری از اساتید مجرب دانشگاه درقالب درمانگاه‌های عمومی و تخصصی و کلینیک دندانپزشکی و سرویس واکسیناسیون به ارائه خدمات بهداشتی ـ درمانی به دانشجویان می‌پردازد. در صورتی که امکانات موجود در مرکز برای معالجه کافی نباشد، بیمار به مراکز بیمارستانی وابسته به دانشگاه معرفی می‌شود. در بدو ورود هر دانشجو به دانشگاه جهت اطلاع از وضعیت سلامت و آگاهی از مشکلات طبی او پرونده پزشکی تشکیل می‌شود و دانشجو می‌تواند در دوران تحصیل با استفاده از این پرونده و کارت بهداشتی برای مداوا مراجعه نماید
درمانگاه اورژانس کوی دانشگاه: این درمانگاه وظیفه ارائه خدمات درمانی اورژانس را به دانشجویان ساکن کوی دانشگاه برعهده دارد.
مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان: این مرکز با بهره‌گیری از کارشناسان مختلف از جمله روانشناسان بالینی، متخصصین اعصاب و روان، مددکاران اجتماعی و … در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند. از جمله فعالیت‌های این مرکز می‌توان به ارائه مشاوره درزمینه مسائل عاطفی، فکری و رفتاری دانشجویان و کمک به آنها برای کسب مهارتهای اجتماعی و تصمیم‌گیریهای مناسب؛ مشاوره ازدواج و کمک به حل مشکلات خانوادگی؛ ایجاد تسهیلات لازم برای دانشجویان در جهت حل مشکلات اقتصادی و رفاهی؛ برگزاری کارگاه‌ها و کلاسهای آموزشی در موضوعات مختلف مانند یادگیری، تمرکز و حافظه و آموزش شیوه‌های مطالعه؛ کمک به حل مشکلات تحصیلی و آموزشی دانشجویان؛ مشاوره مکاتبه‌ای با خانواده دانشجویان و برگزاری سخنرانیهای آموزشی روانشناسی اشاره کرد.

تربیت بدنی:
فعالیتهای این مدیریت با هدف ارتقاء سطح کیفی و کمی فعالیتهای ورزشی در تمامی گروه‌های دانشگاهی اعم از کارکنان، دانشجویان، اعضای هیأت علمی و فرزندان آنها تحت نظر مدیریت تربیت بدنی معاونت دانشجویی ـ فرهنگی صورت می‌گیرد. از جمله مهمترین امکانات ورزشی دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مجتمع ورزشهای آبی شهید توکلی: مجهز به استخر، سونا، جکوزی و سالن بدنسازیمجتمع ورزشی ـ فرهنگی شهید فتحی: دارای سالنهای والیبال، بسکتبال، فوتسال، بدمینتون و سالن چندمنظوره ورزشهای رزمی، تنیس روی میز و بدنسازی و مجهز به دیواره مصنوعی جهت رشته سنگنوردی است. همچنین در بخشی از این مجتمع خانه فرهنگ امام خمینی (ره) با امکانات سالن نمایش و امکانات سمعی و بصری و آموزشی مستقر می‌باشد.
زمین چمن فوتبال فارابی
زمین‌های تنیس (بخشی از پروژه در دست احداث مجموعه ورزشی چمران)
سالن تیراندازی شهید دکتر عرب‌زاده
سالن‌های ورزشی واقع در خوابگاه‌های دانشجویی از جمله فعالیتهای دیگر این واحد می‌توان به برگزاری مسابقات ورزشی در سطوح دانشگاهی و کشوری، برگزاری کلاسهای آموزشی ورزشی و همکاری در ارائه واحدهای تربیت‌بدنی دانشجویان توسط گروه آموزشی تربیت بدنی اشاره کرد.
مرکز آموزشی و تحقیقاتی پزشکی ورزشی با توجه به توانایی‌های بالقوه موجود در دانشگاه، بمنظور پژوهش در زمینه‌های مختلف پزشکی ورزشی و با همکاری دانشجویان و اساتید علاقمند به این رشته، مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی پزشکی ورزشی تشکیل گردیده است. هم‌اکنون در این مرکز طراحی و برنامه‌ریزی دوره کارشناسی ارشد پزشکی ورزشی با همکاری گروه ارتوپدی دانشکده پزشکی جهت ارائه به پزشکان عمومی واجد شرایط صورت گرفته است. علاوه بر این فعالیتهایی به شرح زیر در این مرکز انجام می‌شود:
برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت پزشکی ورزشی در سطوح مختلف
چاپ کتاب و ارائه مقاله در حیطه‌های مختلف پزشکی ورزشی
انتشار فصلنامه ”طب و ورزش”
انجام امور درمانی و تحقیقاتی در قالب کانون تندرستی و کلینیک پزشکی ورزشی
تأسیس و بهره‌برداری از کتابخانه و آزمایشگاه تخصصی پزشکی ورزشی

کمک‌های مالی:
اکثریت دانشجویان در طول دوران تحصیل خود در دانشگاه به نوعی به کمک‌های مالی نیازمند خواهند بود. این دانشجویان می‌توانند با استفاده از امکانات صندوق‌ رفاه دانشجویی که زیر نظر مدیریت امور دانشجویی معاونت دانشجویی ـ فرهنگی می‌باشد تسهیلاتی دریافت نمایند که برخی از آنها عبارتند از: وام تحصیلی، وام و ودیعه مسکن، وام ضروری، کار دانشجویی، کمک هزینه تحصیلی و کمک‌هزینه‌هایی برای تهیه کتاب، جزوه و وسایل کمک‌آموزشی و تجهیزات پزشکی.

فعالیتهای فرهنگی:
مدیریت امور فرهنگی و فوق‌برنامه معاونت دانشجویی ـ فرهنگی وظیفه شناسایی و کمک به شکوفایی استعدادهای نهفته دانشجویان و تلاش در جهت غنای اندیشه و فرهنگ آنها را برعهده دارد. هدف از فعالیتهای این مدیریت پرورش و تربیت دانشجویانی است که پس از فراغت از تحصیل به شهروندی فعال، کارآمد و مسئولیت‌پذیر در اجتماع تبدیل گردند. از جمله فعالیتهای این واحد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
برگزاری تورها و اردوهای سیاحتی، زیارتی و علمی -برپایی نمایشگاه آثار هنری و توانمندیهای دانشجویی -برگزاری مسابقات فرهنگی ـ هنری -حمایت و پشتیبانی از کانونهای دانشجویی زائرسرای مشهد با توجه به اعتقادات مذهبی مردم ایران و علاقه آنها به زیارت اماکن متبرکه از جمله بارگاه مقدس امام رضا(ع) در مشهد سه زائرسرای مجزا برای اسکان و پذیرایی دانشجویان، کارکنان اداری و اعضای هیأت علمی دانشگاه که نایل به زیارت آن حرم مطهر می‌شوند در نظر گرفته شده است.

مهدکودکها:
جهت نگهداری از کودکان پرسنل و هیأت علمی دانشگاه، معاونت امور پشتیبانی دانشگاه اقدام به تأسیس مهدکودکهایی در پردیس مرکزی دانشگاه و واحدهای تحت پوشش نموده است که در مجموع حدود ۱۰۰۰ کودک را در گروه‌های سنی مختلف تحت پوشش قرار می‌دهد.

دفتر دانشجویان خارجی:
این دفتر در سال ۱۹۹۹ با هدف پی‌گیری و رسیدگی به امور رفاهی،‌آموزشی و فرهنگی دانشجویان بورسیه خارجی تأسیس شده است. از مهمترین فعالیتهای این مرکز می‌توان به امور زیر اشاره نمود: اعطای تسهیلات رفاهی مانندخوابگاه و بیمه خدمات درمانی رایگان به دانشجویان خارجی
تلاش در جهت فراهم نمودن زمینه مساعد آموزشی و رفع مشکلات تحصیلی این دانشجویان
برگزاری اردوهای سیاحتی در مناطق دیدنی و بازدید از آثار باستانی کشور به منظور تبادل‌نظر و آشنایی این دانشجویان با یکدیگر
تسهیلات علمی و اطلاع‌رسانی

کتابخانه‌ها:
تاریخچه تأسیس اغلب کتابخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران به هفتاد سال قبل باز می‌گردد. در حال حاضر، زنجیره‌ای از ۳۶ کتابخانه، شامل کتابخانه مرکزی دانشگاه و کتابخانه‌های مستقر در دانشکده‌ها، بیمارستانها، مراکز و ایستگاه‌های تحقیقاتی با ”نظام نیمه متمرکز کتابداری” بهم متصل شده‌اند و وظیفه ارائه خدمات از منابع نوشتاری، دیداری و شنیداری و الکترونیک را انجام می‌دهند. کتابخانه‌های دانشگاه دارای آئین‌نامه و گردش کار جهت ارائه ”خدمات بین کتابخانه‌ای” می‌باشند. کتابخانه مرکزی دانشگاه با انتشار ماهنامه ”کاما” ارتباط میان خدمات‌دهندگان با یکدیگر و با خدمات‌گیرندگان را فراهم آورده است. دانشگاه علوم پزشکی تهران سالیانه با صرف هزینه‌ای حدود یک میلیون دلار حدود یک‌هزار نشریه ادواری لاتین را برای مجموعه‌های خود فراهم می‌کند که از سال ۲۰۰۰ با حرکت جدی به سمت استفاده از فرمهای الکترونیک نشریات و بانکهای اطلاعاتی، امکان بهره‌برداری اقشار مختلف را از منابع علمی بصورت چشمگیری افزایش داده است. دانشگاه با استفاده از شبکه کامپیوتری رو به گسترش خود حرکت به سمت پدید آوردن کتابخانه دیجیتال علوم پزشکی تهران را آغاز کرده است.

سرویس اطلاع‌رسانی رایانه‌ای:
این دانشگاه دارای یک شبکه محلی رایانه‌ای مشتمل بر دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، بهداشت، دندانپزشکی، پیراپزشکی، معاونت امور دانشجوئی، سازمان مرکزی و معاونت پژوهشی می‌باشد که ارتباط آنها بوسیله فیبر نوری با سرعت ۱۰۰MB برقرار می‌شود. نشانی صفحه خانگی دانشگاه www.tums.ac.ir است که از طریق این صفحه خانگی امکان دسترسی به منابع الکترونیک (ژورنالها، بانکهای اطلاعاتی، …) و صفحات خانگی دانشکده‌ها، بیمارستانها و اعضای هیأت علمی دانشگاه فراهم شده است.

دانشکده ها:
دانشکده پزشکی
دانشکده دندانپزشکی
دانشکده داروسازی
دانشکده پرستاری و مامائی
دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی
پردیس بین الملل دانشگاه
دانشکده پیراپزشکی
دانشکده توانبخشی
دوره شبانه

بیمارستانها:
مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)
بیمارستان شریعتی بیمارستان سینا
بیمارستان امیراعلم
بیمارستان فارابی
بیمارستان رازی
بیمارستان مرکز طبی کودکان
بیمارستان روزبه
بیمارستان بهرامی
بیمارستان بهارلو
بیمارستان میرزاکوچک‌خان
بیمارستان روئین‌تن آرش
بیمارستان ضیائیان
مرکز قلب تهران

پژوهشگاه و پژوهشکده ها:
پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم
پژوهشکده محیط زیست
پژوهشکده علوم دندانپزشکی
پژوهشکده بیماریهای گوارش و کبد
پژوهشکده سلامت خانواده
پژوهشکده کاهش رفتار پرخطر
پژوهشکده بازتوانی عصبی
پژوهشکده علوم داروئی

 

دانلود + ادامه مطلب
برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
                           کنکور

معرفی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

معرفی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

konkurchi425.png (430×290)

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تبریز(آذربایجانشرقی)با ۷ معاونت و ۱۸ مدیریت ستادی و ۹ دانشکده، ۱۳ مرکز تحقیقاتی، ۱۲ مرکز آموزشی و درمانی، ۱۹ شبکه بهداشتی و درمانی و مرکز بهداشت شهرستان ۳۲ بیمارستان درمانی دارای ۱۶۲۰۲ پست سازمانی که ۷۵۴ ردیف آن هیأت علمی و ۱۵۴۴۸ مورد آن غیرهیأت علمی می باشد و با ۱۵۱ تخت CCUو ۲۱۹ تخت ICU83 تخت NICU 17 دستگاه سی تی اسکن ۴ دستگاه ام آر آی ۸ دستگاه آنژیوگرافی ۷ دستگاه سنگ شکن ۱۱ دستگاه پمپ قلب ۵۱۷۱ تخت فعال بیمارستانی با ضریب اشتغال تخت ۶۴% ـ ۱۱۴ آمبولانس فعال ۳۰ پایگاه اورژانس شهری و ۳۸ پایگاه اورژانس جاده ای ـ ۳۹ استاد ـ ۱۵۴ دانشیار ـ ۳۰۹ استادیار و ۹۹ مربی ـ ۱۸۶ دانشجوی کاردانی ـ ۱۰۱۶ دانشجوی کارشناسی ـ ۲۵۹ دانشجوی کارشناسی ارشد ـ ۱۶۰۰ دانشجوی دکترای عمومی ـ ۱۲۸ دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D)ـ ۵۲۴ دانشجوی دوره تخصصی پزشکی ـ ۹۱ دانشجوی دوره تخصصی دندانپزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی ممتاز و فعال در سطح کشور میباشد .
موفقیت های پژوهشی:
۱٫ کسب بیش از ۳۲ عنوان در جشنواره رازی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

۲٫ انتخاب مرکز تحقیقات کاربردی دارویی جزء ده آزمایشگاه برتر کشوری و رتبه اول در سطح وزارت بهداشت و درمان در شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

۳٫ موفق به تولید صنعتی قرص دیگوکسین با استفاده از تکنولوژی Solid Dispersion برای نخستین بار در کشور توسط محقق جوان دانشگاه آقای دکتر هادی ولیزاده

۴٫ تولید پایلوت قرص سیرو لیموس با استفاده از فناوری نانو توسط آقای دکتر هادی ولی زاده

۵٫ تشکیل اولین شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحد های دارویی

۶٫ کسب رتبه برتر جشنواره پژوهشی رازی توسط مراکز تحقیقاتی کار بردی دارویی ، نانوتکنولوژی و بیو تکنولوژی طی سنوات متوالی

پژوهشکده ها:

– بیومدیسن(زیست پزشکی)

– سلامت قلب و ریه

– مدیریت عوامل خطر بیماری های شایع

– مرکز رشد واحدهای فناور فرآورده های دارویی

– مرکز تحقیقات فلسفه و تاریخ پزشکی

– مراکز مدیریت دانش

– مرکز تحقیقات سلول های بنیادی بند ناف

– قلب علمی و آموزشی مدیریت سلامت ایران

معاونت ها:

– آموزشی

– بهداشتی

– پشتیبانی

– تحقیقات و فناوری

– دانشجویی و فرهنگی

– درمان

– غذا و دارو

مراکز آموزشی و درمانی:

– امام رضا

– باباباغی

– رازی

– سینا

– شهید مدنی

– شهدا

– طالقانی

– علوی

– کودکان

– نیکوکاری

– الزهرا
دانشکده ها:
– بهداشت
– پزشکی
– پیراپزشکی
– پرستاری و مامایی
– تغذیه
– توان بخشی
– داروسازی
– دندانپزشکی
– علوم نوین پزشکی
– علوم پزشکی مراغه
– مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی
– طب سنتی

دانلود + ادامه مطلب
برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
                           کنکور

معرفی دانشگاه سراسری تربیت مدرس

معرفی دانشگاه سراسری تربیت مدرس

konkurchi365.png (430×290)

اطلاعات عمومی (قسمت اول) :

درباره دانشگاه:
دانشگاه تربیت مدرس به منظور تحقق اهداف تبیین شده در اساسنامه دانشگاه خود از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان شجره طیبه و مولود انقلاب اسلامی و دانشگاهی پیشرو در آموزش و پژوهش، با هدف تولید علم نافع، گسترش مرزهای دانش و فناوری با مرجعیت علمی و هویت اسلامی و انقلابی و به ویژه تربیت اعضای هیأت علمی و محققان مومن و متعهد به انقلاب اسلامی در رشته های علمی مورد نیاز دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی و به منظور گسترش تحصیلات عالی و تحول اساسی در آموزش عالی کشور و توسعه و تقویت نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری و افزایش سهم تولیدات علمی و توسعه علوم انسانی با تأکید بر مبانی اسلامی و نیازهای ملی و فناوریهای نوین و کاربردی با تعامل مراکز علمی، منطقه ای و بین المللی در سال ۱۳۶۰تأسیس شده است.
در حال حاضر فعالیتهای علمی دانشگاه با طیفی گسترده از حوزه های علوم مختلف در ۱۴۸ رشته کارشناسی ارشد و ۱۱۰ رشته دکتری، در قالب ۱۳ دانشکده (علوم انسانی،اقتصاد و مدیریت، فنی و مهندسی، مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و محیط زیست، علوم پزشکی، هنر و معماری، علوم پایه، علوم زیستی، علوم ریاضی، کشاورزی، منابع طبیعی و علوم دریایی ) و ۱۴ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی (پژوهشکده فرهنگ و اندیشه دینی، مرکز مطالعات مدیریت و توسعه فناوری، مرکز مطالعات آفریقا، مرکز بین المللی تحقیقات زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شبکه های قدرت، مرکز مطالعات مدیریت و تأمین و نگهداری و روسازی، مرکز مطالعات چابهار، پژوهشکده مهندسی آب، پژوهشکده فناوری اطلاعات، پژوهشکده آلودگی محیط زیست، پژوهشکده اقتصاد، مرکز تحقیقات توسعه زیست فناوری ، مرکزکارآفرینی و مرکز رشد) و همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه، واحد بین الملل نور و دانشگاه ایرانی- سوری فارابی (در حال راه اندازی در کشور سوریه) تمرکز یافته است.
این امر به تنها دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی کشور این امکان را می دهد که در یک حرکت علمی مستمر همراه با دیگر مراکز دانشگاهی ضمن برخورداری از سهمی موثر و ارزنده در تولید علم و رفع نیازهای علمی تحقیقاتی کشور، در جهت دستیابی کشور به جایگاه علمی شایسته رکنی اساسی باشد. افزون بر آن این دانشگاه در راستای برنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشور و ایجاد زیرساختهای توسعه علمی و ارتقای دانشگاه، مجوزهای لازم برای تأسیس دانشکده های جدید و مورد نظر کشور را اخذ نموده است.
این دانشگاه در مهرماه ۸۸ دارای ۶۸۷۱ دانشجوی بوده است که از این تعداد ۲۲۱۸ نفر در مقطع دکتری، ۴۶۵۳نفر در مقطع کارشناسی ارشد، مشغول به تحصیل می باشند. دانشگاه دارای ۵۱۶ عضو هیأت علمی است که قریب به ۶۰ درصد آنها از مرتبه علمی دانشیاری و استادی برخوردارند. شایان ذکر است کتابخانه مرکزی دانشگاه تربیت مدرس نیز در زمرۀ سه کتابخانه ای است که از سوی وزارت علوم برای اجرای طرح ملی تأمین مدرک، برگزیده شده است.
دانشگاه تربیت مدرس در سه سال گذشته با تمرکز بر کیفیت آموزش، کیفیت پژوهش و کیفیت امور دانشجویی و فرهنگی و ارتباطات علمی بین المللی، با چندین پله صعود جزء سه دانشگاه برتر کشور و جزء دانشگاههای برتر کشور موضوع بند«ز» ماده ۵۰ قانون برنامه چهارم توسعه و جزء ۱۰ دانشگاه برتر جهان اسلام و خاورمیانه قرار گرفته است.

برای مشاهده ادامه توضیحات به ادامه مطلب رجوع کنید…

دانلود + ادامه مطلب

معرفی دانشگاه سراسری شهید بهشتی تهران

معرفی دانشگاه سراسری شهید بهشتی تهران

konkurchi371.png (430×290)

اطلاعات عمومی (قسمت اول) :

دانشگاه ملی ایران در تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۳۸ تأسیس شد. و به دنبال آن اساسنامه دانشگاه با سه رکن هیأت امناء، رئیس دانشگاه و شورای استادان با بررسی اساسنامه دانشگاههای معتبر دنیا و بر پایه ساختار ۲۷ دانشگاه ملی در کشورهای اروپایی و آمریکایی تدوین گردید. و در آبانماه ۱۳۳۹ در شورایعالی فرهنگ به تصویب رسید. با آنکه امر پذیرش ۱۲۰ دانشجو در دانشکده معماری و ۵۴ دانشجو در دانشکده بانکداری و علوم اقتصادی و مالی از مهرماه ۱۳۳۹ آغاز شده بود ولی دانشگاه عملاً در ۲۵/۱۱/۱۳۳۹ افتتاح شد.

اولین مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی در رشته معماری در سال ۱۹۶۱ تاسیش شد ، در حالیکه اولین مقطع دکترا در رشته علوم اقتصاد در سال ۱۹۹۱ شروع به کار کرد.
امروز ، حدود ۷۰ رشته در مقطع ارشد و بیش از ۳۰ رشته در مقطع دکترا همان نشانه سرعت ، یعنی پیشرفت پایدار است ، وجود دارد.
در سال ۱۹۶۲ ، زمین اصلی دانشگاه شهید بهشتی در اوین که دهکده ای آرام در شمال تهران است ، توسعه یافت . پیشرفت امکانات جدید در فضای اصلی دانشگاه ، زمینه را برای افزایش فعالیت دانشگاهی مهیا کرد تا آنجا که در سال ۱۹۷۸ چندین دانشکده در دانشگاه شهید بهشتی فعال شدند دانشگاه شهید بهشتی هم اکنون به عنوان یکی از مهمترین مراکز آموزش عالی در ایران ، با وجود ۱۰ دانشکده و مدرسه ، ۳ موسسه تحقیقی و ۷ مرکز تحقیقی معرفی شده است.
با در نظر گرفتن امکانات وسیع و استاندارد بالای تحقیق و آموزش ، دانشگاه قادر است با فعالیتهایش را در سطح تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا توسعه دهد.
پرداخت شهریه های ورودی منبع اصلی درآمد دانشگاه شهید بهشتی در ۷ سال اول بود ، اما از سال ۱۹۶۸ ، مبالغی وجه دولتی نیز دریافت شد . با وجود این دانشگاه شهید بهشتی تا سال ۱۹۷۹ ، یعنی یکسال پس از انقلاب اسلامی ، در شروع کار یک دانشگاه خصوصی بود.
از آن زمان به بعد این دانشگاه یک دانشگاه دولتی شد . این دانشگاه تا سال ۱۹۸۳ دانشگاه ملی نامیده شد ، سپس با نام دانشگاه شهید بهشتی مجددا نام گذاری شد. دانشکده های علوم پزشکی تا سال ۱۹۸۶ که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت و مسولیت این دانشکده ها را به عهده گرفت ، بخشی از این دانشگاه بودند.
روند بازسازی که بوسیله آن دانشکده های جدیدی تاسیس شدند و برخی دانشکده ها ادغام شدند، ادامه داشت و هم اکنون دانشگاه شهید بهشتی شامل ۱۰ دانشکده است.

برای مشاهده ادامه توضیحات به ادامه مطلب رجوع کنید…

دانلود + ادامه مطلب

دی وی دی های مهندس دربندی
دی وی دی های مهندس در بندی
به ما امتیاز بدهید